четверг, 28 февраля 2013 г.

Тест на визначення творчого потенціалу вчителя


Визначити власний творчий потенціал учитель може за допо­могою тесту.
Слід вибрати один із пропоно­ваних варіантів відповіді.
1.   Чи вважаєте ви, що світ, який вас оточує може бути змінений на краще?
а)        так;
б)        ні;
в)        так, але лише в чомусь.
2. Чи вважаєте ви, що особисто зможете брати участь у суттєвих змінах навколишнього світу?
а)        так, у більшості випадків;
б)        ні;
3.        Чи вважаєте ви, що деякі з ваших ідей приведуть до значного прогресу в тій галузі діяльності, яку ви оберете?
а)        так;
б)        звідки в мене такі ідеї?
в)        може бути, але не значний прогрес, а успіх де в чому.
4.    Чи вважаєте ви, що у майбутньому буде­те відігравати настільки важливу роль, що змо­жете щось принципово змінити?
а)        так, напевно;
б)        дуже мало ймовірно;
в)        може бути.
5.        Коли ви вирішаєте щось зробити, чи певні ви у тому, що справа вийде?
а)        безперечно;
б)        часто маю сумніви, чи зможу зробити;
в)        частіше впевнений, ніж ні.
6.    Чи виникає у вас бажання зробити якусь справу, в якій ви у цей момент не є компетент­ним?
а)        так, все невідоме мене приваблює;
б)        ні;
в)        усе залежить від самої справи та обста­вин.
7.    Вам доводиться займатися незнайомою справою. Чи виникає у вас бажання досягти в ній досконалості?
а)        так;
б)        що вийде, те й добре;
в)        якщо не дуже складно, то так.
8.    Якщо справа, яку ви не знаєте, вам по­добається, чи бажаєте ви знати про неї все?
а)        так;
б)        ні, треба вчитися найголовнішому;
в)        ні, я лише задовольняю свою допит­ливість.
9.    Коли у вас трапляються невдачі, то:
а)        якийсь час чинити опір, навіть наперекір здоровому глузду;
б)        відразу махнете рукою на цю витівку, щойно зрозумівши її нереальність;
в)        продовжуєте робити свою справу, доки здоровий глузд не покаже неподоланність пере­шкоди.
10.                  Професію слід обирати, виходячи з:
а)        власних можливостей і перспектив для себе;
б)        стабільність, значущість, необхідність професії, потреби в ній;
в)        престижу і переваг, котрі вона забезпе­чує.
11.                  Мандруючи, чи могли б ви легко орієн­туватися на маршруті, яким вже пройшли?
а)        так;
б)        ні;
в)        якщо місце сподобалося та запам'ята­лося, то так.
12.                  Чи можете ви згадати відразу після бесіди все, про що йшлося?
а)        так;
б)        ні;
в)        згадую все, що мені було цікаво.
13.                  Коли ви чуєте слово іноземною мовою, чи можете його повторити по складах без поми­лок, навіть не знаючи його значення?
а) так;
б)        ні;
в)        повторю, але не завжди правильно.
14.                  У вільний час ви надаєте перевагу:
а)        залишитися наодинці, поміркувати;
б)        знаходитись у компанії;
в)        мені байдуже, чи буду я наодинці, чи у компанії.
15.                  Ви займаєтесь якоюсь справою, вирі­шуєте припинити її лише коли:
а)        справу завершено і здається вам, що відмінно виконано;
б)        більш-менш задоволені зробленим;
в)        справа здається зробленою, хоча її ще можна зробити краще. Але навіщо?
16.                  Коли залишаєтесь наодинці, ви:
а)        полюбляєте мріяти про якісь речі, навіть абстрактні;
б)        за будь-яку ціну намагаєтесь знайти собі конкретну справу;
в)        інколи полюбляєте помріяти, але про справи, які пов'язані з вашими справами.
17.                  Коли якась ідея захоплює, то ви почне­те думати про неї:
а)        незалежно від того, де і з ким ви знахо­дитесь;
б)        лише наодинці;
в)        лише там, де тиша.
18.                  Коли відстоюєте якусь ідею, ви:
а)        можете відмовитися від неї, якщо аргу­мент опонентів здаєтьсг Зам переконливим;
б)        залишиаєтесь зі своєю думкою, які б аргументи не висувалися;
в)        зміните свою думку, якщо супротивник виявиться занадто сильним.
Відповіді оцінюються так: а) 3 бали, б) 1 бал, в) 2 бали.
Ці питання спрямовані на ви­явлення наявності основних яко­стей творчого потенціалу: допит­ливості, упевненості в собі, по­стійності, зорової і чуттєвої пам'­яті, прагнення до незалежності, здібність абстрагувати і зосеред­жуватись.
Якщо ви набрали більш ніж 48 балів, маєте значний творчий потенціал. Якщо зможете засто­сувати ці здібності, то вам дос­тупні найрізноманітніші форми творчості, в тому числі й педа­гогічні.
Якщо ви набрали 24—47 ба­лів, то у вас є якості, які дозволя­ють вам творити, але існують і перешкоди для вашої творчості. Найнебезпечніша — страх, особ­ливо у людей, орієнтованих на обов'язковий успіх. Побоювання невдач стримує уяву — основу творчості. Може бути й страх су­спільного осуду Будь-яка нова ідея є несподіваною, може викли­кати здивування, неприйняття, осуд, стримує творчу активність, знищує творчу особистість.

Комментариев нет:

Отправить комментарий