Визначити власний
творчий потенціал учитель може за допомогою тесту.
Слід вибрати один із
пропонованих варіантів відповіді.
1. Чи вважаєте ви, що світ, який вас оточує може
бути змінений на краще?
а) так;
б) ні;
в) так, але лише в чомусь.
2. Чи
вважаєте ви, що особисто зможете брати участь у суттєвих змінах навколишнього
світу?
а) так,
у більшості випадків;
б) ні;
3.
Чи вважаєте ви, що деякі з ваших ідей приведуть до
значного прогресу в тій галузі діяльності, яку ви оберете?
а) так;
б) звідки в мене такі ідеї?
в) може бути, але не значний прогрес, а
успіх де в чому.
4. Чи вважаєте ви,
що у майбутньому будете відігравати настільки важливу роль, що зможете щось
принципово змінити?
а) так, напевно;
б) дуже мало ймовірно;
в) може бути.
5.
Коли ви вирішаєте щось зробити, чи певні ви у тому,
що справа вийде?
а) безперечно;
б) часто маю сумніви, чи зможу зробити;
в) частіше впевнений, ніж ні.
6. Чи виникає у вас
бажання зробити якусь справу, в якій ви у цей момент не є компетентним?
а) так, все невідоме мене приваблює;
б) ні;
в) усе залежить від самої справи та обставин.
7. Вам доводиться
займатися незнайомою справою. Чи виникає у вас бажання досягти в ній досконалості?
а) так;
б) що вийде, те й добре;
в) якщо не дуже складно, то так.
8. Якщо справа, яку
ви не знаєте, вам подобається, чи бажаєте ви знати про неї все?
а) так;
б) ні, треба вчитися найголовнішому;
в) ні, я лише задовольняю свою допитливість.
9. Коли у вас
трапляються невдачі, то:
а) якийсь час чинити опір, навіть наперекір
здоровому глузду;
б) відразу махнете рукою на цю витівку,
щойно зрозумівши її нереальність;
в) продовжуєте робити свою справу, доки
здоровий глузд не покаже неподоланність перешкоди.
10.
Професію слід обирати, виходячи з:
а) власних можливостей і перспектив для
себе;
б) стабільність, значущість, необхідність
професії, потреби в ній;
в) престижу і переваг, котрі вона забезпечує.
11.
Мандруючи, чи могли б ви легко орієнтуватися на маршруті,
яким вже пройшли?
а) так;
б) ні;
в) якщо місце сподобалося та запам'яталося,
то так.
12.
Чи можете ви згадати відразу після бесіди все, про
що йшлося?
а) так;
б) ні;
в) згадую все, що мені було цікаво.
13.
Коли ви чуєте слово іноземною мовою, чи можете його
повторити по складах без помилок, навіть не знаючи його значення?
а) так;
б) ні;
в) повторю, але не завжди правильно.
14.
У вільний час ви надаєте перевагу:
а) залишитися наодинці, поміркувати;
б) знаходитись у компанії;
в) мені байдуже, чи буду я наодинці, чи у
компанії.
15.
Ви займаєтесь якоюсь справою, вирішуєте припинити
її лише коли:
а) справу завершено і здається вам, що
відмінно виконано;
б) більш-менш задоволені зробленим;
в) справа здається зробленою, хоча її ще
можна зробити краще. Але навіщо?
16.
Коли залишаєтесь наодинці, ви:
а) полюбляєте мріяти про якісь речі, навіть
абстрактні;
б) за будь-яку ціну намагаєтесь знайти собі
конкретну справу;
в) інколи полюбляєте помріяти, але про
справи, які пов'язані з вашими справами.
17.
Коли якась ідея захоплює, то ви почнете думати про
неї:
а) незалежно від того, де і з ким ви знаходитесь;
б) лише наодинці;
в) лише там, де тиша.
18.
Коли відстоюєте якусь ідею, ви:
а) можете відмовитися від неї, якщо аргумент
опонентів здаєтьсг Зам переконливим;
б) залишиаєтесь зі своєю думкою, які б
аргументи не висувалися;
в) зміните свою думку, якщо супротивник
виявиться занадто сильним.
Відповіді оцінюються
так: а) 3 бали, б) 1 бал, в) 2 бали.
Ці питання спрямовані на
виявлення наявності основних якостей творчого потенціалу: допитливості,
упевненості в собі, постійності, зорової і чуттєвої пам'яті, прагнення до
незалежності, здібність абстрагувати і зосереджуватись.
Якщо ви набрали більш
ніж 48 балів, маєте значний творчий потенціал. Якщо зможете застосувати ці
здібності, то вам доступні найрізноманітніші форми творчості, в тому числі й
педагогічні.
Якщо ви набрали 24—47 балів,
то у вас є якості, які дозволяють вам творити, але існують і перешкоди для
вашої творчості. Найнебезпечніша — страх, особливо у людей, орієнтованих на
обов'язковий успіх. Побоювання невдач стримує уяву — основу творчості. Може
бути й страх суспільного осуду Будь-яка нова ідея є несподіваною, може викликати
здивування, неприйняття, осуд, стримує творчу активність,
знищує творчу особистість.
Комментариев нет:
Отправить комментарий